КОМАНДА777 (komanda777) wrote,
КОМАНДА777
komanda777

Україна напередодні місцевих виборів: жовтень 2015

Загальнонаціональне опитування громадської думки було проведене Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва та Київським міжнародним інститутом соціології з 8 по 20 жовтня 2015 року. Опитування проводилося в 110 населених пунктах у всіх областях України, окрім Автономної Республіки Крим та тих територій Луганської та Донецької областей, які не контролюються Україною. Загалом було опитано 2040 респондентів за квотною вибіркою, репрезентативною за такими параметрами, як стать, вік, регіон та тип населеного пункту. Похибка вибірки не перевищує 2,3%.

Фінансову підтримку проекту надав Міжнародний фонд «Відродження».

• Знають про новий закон про місцеві вибори 12% населення і ще 48,5% «щось про це чули», 38% не знають про це нічого. Знають, як саме проходитиме голосування, 20% населення, ще 48% – «щось про це чули». А 23% про це не знають зовсім. Найменше знають про виборчі новації на Донбасі, де лише 6% знають про новий закон про місцеві вибори (не знають зовсім – 51%) і лише 10% знають, як проходитиме голосування (зовсім не знають 49%).

• Загалом збираються взяти участь у виборах 74% населення; 47% – «обов’язково» і ще 27,5% – «скоріше за все». Найвищою можна очікувати явку у Західному регіоні (52% відповіли, що прийдуть «обов’язково», і ще 32% – «скоріше за все»), найнижчою може бути явка на Донбасі (відповідно, 31% і 21%).

• Основна причина відмови від участі у виборах – відсутність кандидатів та партій, за які варто проголосувати. Вагомими причинами є також переконання, що «вибори нічого не змінять, бо місцева влада нічого не вирішує» (25%), невіра у те, що вибори будуть проведені чесно (20%), та байдужість до виборів взагалі, бо «життя від них не залежить» (19,5%). Є й певні регіональні відмінності щодо мотивів усунення від участі у виборах: у Південному регіоні та на Донбасі найбільше переконані у тому, що вибори нічого не змінять (32% і 30%).

• Значна частина виборців – 37,5% – ще не обрали жодного з кандидатів для голосування. Найбільше таких невизначених у Західному регіоні (48%) та на Донбасі (45%).

• При голосуванні за кандидата на посаду мера (сільського голови) головними чинниками для виборців будуть особиста чесність, некорумпованість (56%), здатність відстоювати інтереси міста (села) перед центральною владою (32%), розуміння і обстоювання інтересів жителів міста (села) (31%), наявність конкретних пропозицій щодо вирішення проблем міста (села) (30%), досвід господарчої роботи, знання комунального господарства (28%). Щодо мотивів вибору вирізняється позиція жителів Південного регіону та Донбасу, для яких найбільш важливо, щоб їхні обранці могли обстоювати інтереси їхнього міста (села) перед центральною владою.

• При голосуванні за кандидатів до органів місцевого самоврядування вирішальне значення для виборців матиме насамперед особистість кандидатів (47,5%), допомога жителям округу (39%) та попередня діяльність (31%).

• У містах, де кандидатів у депутати місцевих рад висувають партії, для виборців все ж більше важитиме особистість кандидата (57%), ніж те, яка партія його висуває (34%). Для тих, кому партійна підтримка кандидатів є важливою, найбільш позитивно вплине на виборця висування від Блоку Петра Порошенка (13,5%), Опозиційного блоку (8%), Партії «Самопоміч» (8%), Партії «Батьківщина» (7%), Партії «Укроп» (5,9%). У впливовості партій на місцевих виборах існують істотні регіональні відмінності: у Західному регіоні це насамперед – партія «Самопоміч», у Центральному та Південному – Блок Петра Порошенка «Солідарність», у Східному – партії «Відродження» та «Опозиційний блок», на Донбасі – «Опозиційний блок». Проте значна частина виборців не визначилася, які партії вони готові підтримати: у Західному регіоні не знають, яку партію підтримувати, 37%, у Центральному, Південному й Східному – по 40%, на Донбасі – 48%.

• Громадська думка схиляється до того, що найбільше шансів бути обраними на цих виборах мають кандидати від нинішньої влади (36%). Втім, є й регіональні відмінності – на Донбасі «дають шанс» і кандидатам від колишньої влади (22%) й від нинішньої опозиції (22%), а у Західному регіоні – волонтерам, громадським лідерам (24%).

• Майже половина населення (49%) цікавилися програмами та пропозиціями кандидатів. Водночас лише 36% задоволені тим, як кандидати та партії доносять до мешканців інформацію про те, що вони збираються робити (не задоволені – 47%). Про проведення зустрічей кандидатів з виборцями зазначили 46% населення, проте були на таких зустрічах лише 15%. Про проведення дебатів між кандидатами згадали 25%, проте дивилися їх лише 7%.

• Загалом лише 25% населення вважають, що місцеві ЗМІ достатньо висвітлюють виборчий процес у їхньому місті (селі), ще 43% зазначають, що інформація є, але її недостатньо, а 21% опитаних вважають, що потрібної інформації немає взагалі.

• Основними інформаційними джерелами кампанії, за відгуками населення, є в першу чергу листівки, брошури та інші роздаткові матеріали (50%), реклама, біллборди (38%), центральні телеканали (37%), місцеве телебачення (35%) та родичі й знайомі (33%).

• Більшість населення (58%) негативно ставиться до роздачі кандидатами «подарунків» (продуктових наборів, ліків тощо), вважаючи це не допомогою, а підкупом, і категорично відмовляючись голосувати за таких депутатів. Найбільш категорично не сприймають подібних «подарунків» на Заході (72%), а найменш негативно ставляться на Донбасі (35%). Позитивно сприймають такий спосіб агітації 6%, які готові й «подарунки» взяти, й за цих кандидатів проголосувати. Найбільше готових проголосувати за такі «подарунки» на Донбасі – 20%. Цікаву позицію зайняли 29% населення: «подарунки» взяти, а голосувати по-своєму.

• Категоричне «ні» підкупу висловили 74% населення, а 13,5% готові так чи інакше продати свій голос (2% – «за кого завгодно і за будь-які гроші», 4,5% – «якщо буде влаштовувати сума» і ще 7% готові взяти гроші «від свого» кандидата»). Найбільш схильні до продажу свого голосу виявилися жителі Східного регіону, де 21% виборців так чи інакше готові взяти гроші від кандидатів.

• Думки населення щодо чесності виборів поділилися: 46% вірять у чесність виборів: 10% вважають, що вибори пройдуть повністю чесно і ще 36% – що окремі порушення не вплинуть на кінцевий результат. І майже стільки ж – 40% – або припускають (29%) або впевнені (11%), що результати будуть підтасовані. Найбільше впевнені в чесності виборів у Західному регіоні (56% вважають, що вибори будуть чесними, 30% – що ні), найменше – у Південному регіоні (відповідно, 20% і 66%).

• Більшість населення не вірить, що ці місцеві вибори зможуть змінити на краще ситуацію на місцях та в Україні загалом: переважає відповідь «вибори нічого не змінять» (55% стосовно ситуації на місцях і 57% стосовно ситуації в Україні). Водночас є 24% оптимістів, які певні, що вибори зможуть поліпшити ситуацію в їхньому місті (селі), і 19% мають такі сподівання щодо ситуації в Україні. А от погіршення ситуації внаслідок виборів очікують лише 4% – на місцях і 5% – в Україні загалом. Особливо виділяється позиція Донбасу, де 70% вважають, що вибори не зможуть змінити ситуацію в Україні на краще і лише 10% вірять в поліпшення.

• Через рік після парламентських виборів 2014 року лише 38% населення знає, хто був обраний по їхньому мажоритарному округу, причому найбільше знають на Донбасі (58%), а найменше – у Південному регіоні (27%). Про свого депутата у міській (сільській) раді знають 42% населення, найбільше – у Західному регіоні (51%), найменше – у Центральному (38%) та Східному (38%) регіонах.

http://nf.dp.ua/

Tags: Статистика
Subscribe
Buy for 1 000 tokens
Н.К. Рерих. МЕЧ МУЖЕСТВА. 1912 Материя и время уплотняются. Люди, события, связи между ними словно втягиваются в одну большую воронку и стягиваются в одну точку. Гораздо быстрее наступает воздаяние за наши мысли, слова, дела. Картина мира обретает более четкие, хотя порой пугающие формы и…
  • Post a new comment

    Error

    default userpic
    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments